Dlaczego dobry sen jest tak ważny?

  • 3600
    Każdego dnia dbamy, aby nasz organizm był zdrowy i silny. Dzięki temu możemy w pełni
    korzystać z życia, ponieważ nasze ciało w dobrej formie umożliwia podejmowanie działań, nawet
    tych najbardziej wymagających. Odpowiednie odżywianie, wystarczające nawodnienie, kontakty
    społeczne czy aktywność fizyczna to podstawowe elementy, gdy dbamy o siebie oraz swoje
    zdrowie. Często jednak wiele osób zapomina o śnie. A przecież wszyscy potrzebujemy
    odpowiedniego odpoczynku i regeneracji.

    Dlaczego sen jest ważny?

    Regularny sen niesie za sobą mnóstwo korzyści dla zdrowia fizycznego oraz psychicznego. To
    właśnie wtedy mózg ma szansę na odpoczynek, jednocześnie niepotrzebne informacje, które
    przyswoiliśmy w ciągu dnia, są z niego usuwane. Dzięki temu mamy siłę funkcjonować i żyć
    kolejnego dnia. Sen jest chwilą, gdy cały organizm ma możliwość się zregenerować, a po wstaniu z
    łóżka czujemy się wypoczęci, a zmęczenie z poprzedniej dobry przemija. Jest to również idealny
    sposób na zredukowanie napięcia i obniżenie stresu, które bardzo często występują w nadmiarze.
    Brak odpowiedniej ilości snu przynosi rozdrażnienie, a organizm nie ma szans na prawidłową
    regenerację. Bez wypoczynku, kolejnego dnia nie mamy siły, ochoty i możliwości działania na
    najwyższych obrotach. Innym złym skutkiem jest obniżenie odporności, co wiąże się z podatnością
    na różnorodne choroby.

    Jak mieć dobry cen?

    Warto zadbać o odpowiedni posiłek przed snem. Spożycie czegoś lekkostrawnego i w małych
    ilościach najwyżej 2 godziny przed pójściem do łóżka, pozwoli na strawienie
    pokarmu, lecz nie obciąży on organów wewnętrznych. Warto zadbać o to, aby odpowiednio wcześnie wyłączyć
    urządzenia elektroniczne z ekranem, jak telewizor, telefon czy komputer. Mózg odczytuje
    emitowane przez nie światło jak dzień, przez co ciężej jest zasnąć, do tego zbyt długie godziny
    przez ekranem mają negatywny wpływ na nasze oczy. Wietrzenie pomieszczenia przed snem
    pozwoli wymienić powietrze na świeże, w którym śpi się znacznie przyjemniej, a ciało będzie
    właściwie dotlenione. Minimum 6 godzin snu na dobę to podstawa, którą warto wprowadzić we
    własne życie.

    Skomentuj